Office Online: Průzkum v Excelu

Velmi užitečnou součástí je funkce Průzkum v Excelu. Umožňuje vytvořit dotazník, který můžete rozeslat například vašim respondentům. Všechny vyplněné a odeslané výsledky se zobrazí zpracované přímo v tabulce, ke které máte přístup pouze vy. Můžete je pak například použít pro vytvoření grafů. Průzkum vytvoříme v prostředí OneDrive pro firmy (kam se dostaneme pomocí nabídky v levém horním rohu).

Vyzkoušejte jak uvidí průzkum uživatelé, kteří od Vás obdrží odkaz. Používání Office 365 – dotazník po kliknutí se otevře formulář, který můžete klidně vyplnit.

Novou otázkou je možné přidat pomocí tlačítka “Přidat novou otázku”. Úprava nové otázky se provádí pomocí symbolu ozubeného kolečka (které se zobrazí po kliknutí na jakoukoliv otázku). V kontextovém okně zvolíme typ odpovědi, vybírat můžeme například z odpovědi Text, Volba, Čísla nebo Ano/Ne. U každé otázky je možné zaškrtnout to, zdali je otázka povinná. Pokud tak provedeme bude po respondentovi vyžadována odpověď.

V případě, že bychom chtěli dotazník později upravit, stačí v daném dokumentu kliknout na kartě Domů na ikonku “Formulář” a zvolit “Upravit formulář”, můžete tak popřípadě poupravit možnosti nebo přidat otázku do probíhajícího průzkumu.

Office Online_Excel-Survey1

Po vytvoření dotazníků klikneme na tlačítko “Sdílet dotazník“, které vygeneruje odkaz. Ten se zobrazí ve vyskakovacím okně. Stačí ho pouze zkopírovat a následně rozeslat respondentům. Odpovědi se ihned po odeslání uživatelem zobrazují v automaticky vytvořené tabulce, kam se budou do jednolitých sloupců reprezentujících otázky přidávat.

Tato funkce je perfektní, zvláště pokud chceme získaná data dále zpracovat. Jelikož se nám vytváří plnohodnotná tabulka v Excelu, můžeme například rychle vytvořit grafy nebo provést další výpočty a vizualizaci.